8 Eylül 2024
18.3 C
Edirne
Ana SayfaEDİRNEVALİ SEZER: MİLLET BAHÇESİ, DÜNYADAKİ ENDER YERLERDEN BİRİSİ OLACAK!

VALİ SEZER: MİLLET BAHÇESİ, DÜNYADAKİ ENDER YERLERDEN BİRİSİ OLACAK!

Kentte yapımı devam eden çalışmalar hakkında açıklamalarda bulunan Edirne Valisi Yunus Sezer, Millet Bahçesi’nin de projedeki revizelerle birlikte devam ettiğini belirterek, “İddia ediyorum ki; Söğütlük’teki Millet Bahçesi, Dünyadaki ender yerlerden birisi olacak.” ifadelerini kullandı.

Edirne Valisi Yunus Sezer, kentteki tescilli konakların turizme kazandırılması amacıyla yürütülen çalışmalar hakkında toplantı düzenledi. İlgili kurum yetkilileri, sektör temsilcileri ve konak sahiplerinin katıldığı toplantıda; tarihi konakların restorasyon süreci hakkında fikir alışverişinde bulunuldu.

Toplantı öncesi basın mensuplarına açıklamalarda bulunan Vali Sezer, restore edilen konaklara işlevsellik kazandırma konusunu çok önemsediklerini ifade etti.
Vali Sezer, “Konaklarımızın ve yapılarımızın restorasyonu ile ilgili birçok kez istişare toplantısı gerçekleştirdik ve önemli bir yol kat ettik. Burada bizim 350’ye yakın konağımız var. Bunların bir kısmı İl Özel İdaresi, Çevre Koruma Vakfı ve Çevre Şehircilik Bakanlığımıza ait.  Konakların birçoğuyla ilgili şu anda restorasyon projeleri hazırlanıyor. Projesi bitenlerin de restorasyonları devam ediyor.
Kendimize ait konaklardan belli oda sayısının altındakileri gastronomi ve belli kurumlara tahsisini yaparak işlev kazanmasını arzu ettik. Bunun üzerindeki yerleri de yine konaklama ve gastronomi ağırlıklı olarak kullanalım diye düşünüyoruz. Bu çerçevede şu ana kadar 18 tane konağımızı bu şekilde buradaki iş insanlarımıza, turizm temsilcilerimize tahsis etmek üzereyiz. İkili görüşmelerimiz sona geldi. Bazı konaklarımızı biz restore ettik. Restore ettiklerimizi kira karşılığında vereceğiz. Restore etmediklerimiz var. Onlarda da restorasyon karşılığında anlaşmalar sağlıyoruz. Bir konağı ya da bir yapıyı restore etmek önemli değil; önemli olan ona işlevsellik kazandırmak. Çünkü binalarda insanlar gibi ilgiye muhtaç. Binalarda kullanılmadığı zaman bir müddet sonra kullanılamaz hale geliyor. Kaleiçi bizim en değerli yerimiz. Saraçlar projesi tamamlandı. Bununla ilgili olarak ihale çalışmalarına başladık. Bir taraftan da Kaleiçi içerisindeki alanların düzenlenmesiyle ilgili de yine ihale çalışmalarımız devam ediyor.” dedi.

Vali Sezer, kentte yapımı devam eden diğer çalışmalar hakkında da bilgiler verdi.
Vali Sezer, “Bir diğer konu da, Muradiye Cami’nin olduğu yerdeki Mevlevihane’nin yapımı için proje çalışmalarımız devam ediyor. Kazı çalışmaları tamamlandı. Mevlevihane’yi kısa zamanda inşa edeceğiz. Fakat Selimiye’nin arkasından Mevlevihane’ye kadar giden içerisinde Yeniçeri Hamamı’nın olduğu, çeşmelerin olduğu ve Sarı Cami’nin olduğu güzel bir sokağımız var. Çevre Şehircilik Bakanlığımızın destekleriyle orada da proje çalışması başlattık. Proje bittikten sonra bu bölgeyi de Muradiye Cami’ne bağlayacak şekilde ilimize kazandıracağız ve önemli bir turizm lokasyonu haline getireceğiz. Diğer lokasyonumuz da şuan bizim yaptırmış olduğumuz Gazmihal Hamamı’nın üstü. Bu giriş güzergâhına da bir düzenleme yapmayı düşünüyoruz. Gazmihal Hamamı’nı da içine alacak şekilde Pazarkule’ye kadar olan kısım çevre ve yol kenarlarının düzenlenmesiyle beraber ülkemize giren insanlara karşı şehrimize güzel bir şekilde temsil edecek. Yol çalışmasının asfaltı bitti; çizgi çalışmaları ve koruma asfaltlarının yapım çalışmaları ise devam ediyor. Yaklaşık 1,5 ay sonra köprüleri ve kavşaklarıyla beraber kullanıma açacağız.” ifadelerini kullandı.

Söğütlük’teki Millet Bahçesi’nin projedeki revizelerle doğru orantılı olarak devam ettiğini de belirten Vali Sezer, “İddia ediyorum ki; Dünyadaki ender yerlerden birisi olacak.” dedi.
Vali Sezer, “Söğütlük’teki Millet Bahçesi’nin yapımı devam ediyor. Orada da proje revizesiyle kademe şeklinde yürüme alanları ve bank alanları olacak şekilde hem nehrin karşı tarafında hem de Karaağaç tarafında çalışmalar hızlı bir şekilde devam ediyor. İddia ediyorum ki; Türkiye’deki ender yerlerden hatta Dünyadaki ender yerlerden birisi olacak. Çok güzel bir lokasyon olacak. Bizim hedefimiz;Karaağaç lokasyonu ile beraber yıkılacak olan stadyumun kent meydanına dönüştürülmesi ve onun da Kaleiçi ve Alipaşa Çarşısı ile bütünlük arz edecek şekilde bir turizm lokasyonuna dönüşmesi. Biz tabi ki burada kurumlarımızla beraber çalışıyoruz ve daha da önemlisi biz burada sektör temsilcileri, bu işlere hem gönlünü vermiş hem de yıllarını vermiş turizmci arkadaşlarımızla beraber hareket ediyoruz.” şeklinde konuştu.